Medlem
Forlag
Om Koda
Hovedmenu
Udbetaling
Registrering af din musik
Selvbetjening
Min karriere
Kontakt og spørgsmål
Medlem
Her får du udbetaling fra
Minutværdier
Om din udbetaling
Udbetaling
TV
Radio
Koncerter
Online
Udland
Øvrige områder
Her får du udbetaling fra
Udbetalingsområder i udlandet
Udbetaling
2024
2023
Medlem
Ofte stillede spørgsmål
Hovedmenu
Udbetaling
Selvbetjening
Værker
Udbetaling
TV
Radio
Koncerter
Online
Udland
Øvrige
Hovedmenu
Hvad er Koda
Organisation
Job
Generalforsamling og bestyrelsesmøder
Generalforsamling og bestyrelsesmøder
Generalforsamling og bestyrelsesmøder
Om Koda
Hovedmenu
Tal
Hovedmenu
Hovedmenu
Hovedmenu
Hovedmenu
Musik betaler sig

Klædt på til musikbranchen (6:10) - branding & PR

Medlemswebinar om branding og PR

Hvordan skaber jeg en fortælling om min musik? Og hvordan når jeg ud til radio, medier og min endnu ukendte fanbase? 

I denne omgang af 'Klædt på til musikbranchen' sætter vi fokus på branding og PR. 

Rammer du alle, rammer du ingen. Derfor er det nødvendigt at stille skarpt på din fortælling som artist, så du kan tryllebinde både fans og medier. På dette webinar har vi to temaer i spil, som giver dig konkrete råd til, hvordan du præsenterer dig selv som ny eller etableret artist, der gerne vil have din musik ud over rampen.
De to temaer er:
 

  • Branding: Kommunikationsekspert Lise Michaela Lodahl beskriver, hvordan du definerer dit brand som artist - det handler om at finde din fortælling, din fanbase og din platform.  
  • PR: Promotion-manager Signe Bønsvig forklarer, hvordan du omsætter dit brand til relevant pressemateriale, som kan skabe opmærksomhed i indbakken hos medierne.  

Målet er, at du går hjem med konkrete tips til, hvordan du skaber dit brand og med inspiration til, hvordan du selv sammensætter en promotion-plan. 

Læs mere om Lise Michaela og Signe Bønsvig nedenfor. 

Tid & sted: Tirsdag den 20. august 16.00-17.30. Online webinar 

Tilmeldingsfrist:  20. august kl. 10.00 

 Lise Michaela Lodahl 


Lise Michaela er kommunikationsansvarlig i Kodas markedsafdeling og arbejder for at sikre betaling til komponisterne og sangskriverne bag den musik, der hver dag bliver spillet i det offentlige rum. Hun har erfaring fra nogle af de største kulturorganisationer i Danmark som Roskilde Festival, DR, VEGA og Sony Music. Lise Michaela vil præsentere dig for konkrete tips til at finde din fortælling, din fanbase og de rette kanaler.  

 

 Signe Bønsvig 


Signe Bønsvig er en succesfuld og efterspurgt pr-manager med mange års erfaring i musikbranchen. Hun arbejder med etablerede såvel som nye artister, pladeselskaber og festivaler. Sommerens aktuelle artist-samarbejder tæller bl.a. GRETA, Hymns from Nineveh, Nana Jacobi, Kira Martini og Marie Fjeldsted. Signe vil introducere dig til presseformatet, timing og hvordan du får opmærksom hos de medier, der passer til din musik.