3. marts 2025
Koda fornyer sit visuelle udtryk med en mere tidssvarende og imødekommende identitet. Det nye design understøtter Kodas strategi om åbenhed og arbejdet for et stærkere musikliv, mens den nye hjemmeside sikrer en tidssvarende, fremtidssikret og brugervenlig oplevelse.
Koda har fået en ny visuel identitet, der forener tradition og fornyelse i et dynamisk og moderne udtryk. Med et opdateret logo og en stærkere sammenhængende fortælling afspejler den nye visuelle identitet Kodas strategiske ambition om at være en tidssvarende, ansvarlig og værdibaseret organisation, der aktivt arbejder for et stærkere musikliv og et økonomisk retfærdigt musikmarked.
Samtidig lanceres en ny hjemmeside, hvor det nye design foldes ud i et brugervenligt digitalt univers, der gør det lettere for medlemmer, kunder og andre samarbejdspartnere at navigere og finde relevant information.
"Vi er stolte af at præsentere en ny visuel identitet, der ikke blot skaber et stærkere visuelt udtryk, men også gør det lettere og mere intuitivt for vores medlemmer og kunder at navigere på vores platform.
- Gorm Arildsen, direktør i Koda.
Kodas nye visuelle identitet er skabt i samarbejde med designbureauet Hey Jack Studio. Visuelt har designet fået et løft, hvor de eksisterende klangflader i logoet og de grundlæggende farver er bevaret, men aktiveret på en ny og mere dynamisk måde. Det gør oplevelsen mere levende og engagerende – samtidig med at Kodas stærke identitet og stabilitet er bevaret.
Et af de væsentligste elementer i den nye identitet er den visuelle fortolkning af Kodas strategi om at gå fra en "lukket kasse" til en "åben samtale". Dette kommer blandt andet til udtryk i den nye udgave af logoet, der har form som en taleboble og på den måde opfordrer til dialog og samtale. Klangfladerne, der også var en del af det gamle logo, illustrerer nu det “åbne” i Kodas strategi og spreder sig i det nye design som pulserende lydbølger ud mod samfundet, hvorfra de skaber resonans, samtaler og ringe i vandet i dansk musik- og kulturliv.
Den nye hjemmeside, der er udviklet i samarbejde med Adapt og Novataris, er ligeledes resultatet af en omfattende og strategisk udviklingsproces, hvor der har været et skarpt fokus på brugernes behov. Hjemmesiden er således blevet til gennem dybdegående brugertests, så den matcher den måde, vores brugere anvender den på.
Kodas direktør, Gorm Arildsen, fremhæver, at den nye visuelle identitet og hjemmeside markerer et afgørende skridt mod et mere moderne og fremtidssikret Koda.
"Vi er stolte af at præsentere en ny visuel identitet, der ikke blot skaber et stærkere visuelt udtryk, men også gør det lettere og mere intuitivt for vores medlemmer og kunder at navigere på vores platform. Med denne opdatering af vores visuelle identitet sikrer vi en sammenhængende fortælling, der forener design, teknologi og brugervenlighed på en måde, der afspejler Kodas strategiske ambitioner."
Han understreger, at den nye identitet er en central del af virksomhedens strategiske retning og skal sikre en mere imødekommende oplevelse af Koda.
"Koda har en ambition om at levere digitale brugeroplevelser i særklasse. Derfor har vi gentænkt vores platform for at sikre, at medlemmer og kunder hurtigt og nemt kan finde den information, de har brug for. Den nye digitale opdatering betyder større funktionalitet, bedre tilgængelighed og en mere fleksibel og fremtidssikret løsning, der kan udvikle sig i takt med brugernes behov."
Med den nye visuelle identitet og hjemmeside får Koda et visuelt udtryk og en digital platform til fremtiden, der løbende kan blive udbygget med nye forbedringer. I takt med at nye behov opstår, vil hjemmesiden blive tilpasset og opdateret med nyt indhold og nye funktioner, så snart de er klar. Denne agile tilgang sikrer, at platformen kan vokse og udvikle sig i takt med organisationens og brugernes behov.
Som bruger vil man derfor i en periode opleve at blive sendt frem og tilbage mellem den nye og den gamle hjemmeside, mens der sideløbende arbejdes på nye og forbedrede funktionaliteter. Dette gælder for kategorierne: Mit Koda for medlemmer og Min side og Køb musiklicens for kunder.
I Koda glæder vi os til at præsentere endnu flere forbedringer i den kommende tid og vi vil løbende informere om nye funktioner, efterhånden som de bliver tilgængelige.
Har du feedback eller spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os – sammen skaber vi den bedste digitale oplevelse for Kodas medlemmer og kunder.