Hvis din musik er med i en reklame, er det vigtigt, at du registrerer oplysninger om reklamen og uploader en lydfil for den anvendte musik via Mit Koda - gerne inden reklamen bliver vist på tv.
Oplysningerne du sender ind benytter Koda til at kontrollere præcisionen i visningsoplysningerne, og det hjælper til at genkende musikken i reklamen. Lydfilen sender vi videre til vores samarbejdspartnere, som ved hjælp af lydgenkendelsesteknologi identificerer brugen af reklamen hos tv-stationerne.
I videoen viser vi, hvordan du registrerer oplysninger for reklamemusik vist i Danmark.
Du kan registrere reklameoplysninger i forbindelse med en ny værkregistrering, eller du kan registrere reklameoplysninger til et værk, der allerede er på din værkliste på Mit Koda.
Efter registrering af reklameoplysninger
Hvis du har uploadet en lydfil til et eksisterende værk, vil du straks kunne se oplysningerne om den reklame, musikken er brugt i, på din Reklameværkliste på Mit Koda. Lydfilen sendes videre til vores samarbejdspartnere inden for det næste døgn.
Hvis du har uploadet en lydfil til et nyt værk, kan det tage et par dage, før værket vises i Værkliste og Reklameværkliste, og lydfilen sendes videre til vores samarbejdspartnere.
Du kan ikke rette i reklameoplysningerne, når du har registreret dem, men du kan løbende registrere flere oplysninger om visninger. Har du brug for at foretage ændringer, kan du sende en mail til [email protected]
Der sker, at vi mangler konkrete musikoplysninger for AV produktioner, inklusiv reklamer, og derfor ikke kan udbetale. Du har mulighed for at tjekke listen over de reklamer, vi mangler oplysninger om og give os besked, hvis det er nogle af dine værker.
Læs mere om listerne