7. januar 2025
Hver fredag inviterer Coco Hotel på Vesterbro i København gæster ind til et fast musikkoncept. Et musikkoncept, hvor gæster og lokalbefolkningen i smuk forening får en snert af dansk kulturliv i hotellets flotte café og gårdhave.
Hotelgæsternes ønske om at opleve den danske kultur bliver indfriet, når gæster og lokalbefolkningen fredag eftermiddag stempler ind til vin og vinyl.
Gennem de faste musikkoncepter har lokale erfaret, at Coco Hotel er et attraktivt opholdssted – selv når musikken er slukket. At hotellet formår at omsætte døgnets ”tomme timer” til at trække lokalbefolkningen ind har selvfølgelig betydning for økonomien.
Vi har ikke en kultur, hvor vi er vant til at gå ud på et hotel. Derfor har vi forsøgt at skabe et musikkoncept, som matcher både vores brand, vores gæster men også de potentielle lokale gæster.
- Matthias Timmermann, Manager på Coco Hotel
Hotelgæsterne har typisk planer fredag aften, hvor lokalbefolkningen kigger forbi inden de skal videre i byen. Mange lokale kommer efterfølgende på besøg i hotellets café for at arbejde i hverdagen. En løsning, der passer perfekt, fordi hotellets gæster typisk er ude at opleve København i dagtimerne. På den måde udnytter hotellet tid og rum. Hotellets livearrangementer er en succes, fordi de imødekommer gæsternes ønske om en personlig rejseoplevelse samtidig med, at det giver hotellet en bredere økonomisk gevinst.
På Coco Hotel har musikken høj værdi. De oplever en mærkelig stemning, hvis ikke de spiller musik, og gæsterne bliver simpelthen væk. Derfor laver de playlister til forskellige tider af døgnet i varierende tempi, der matcher gæsternes stemning.
Baggrundsmusikken skal bare være der. Vi udvælger musikken til stemningen over morgenkaffen, eftermiddagsdrinken og aftentimerne. Og vi skifter ofte playlisten ud – ellers bliver vores medarbejdere simpelthen for trætte af at høre den samme musik.
- Matthias Timmermann, Manager på Coco Hotel
Uanset, om du sætter stemningen med musik på et hotel, en restaurant eller i en café, så bidrager musikken til både gæsternes og medarbejdernes oplevelse. Og derfor bør du interessere dig for, hvilket musikkoncept, du tilbyder. Matthias deler tre tips til, hvordan du får succes med musikken.
Hvis du vil forkæle dine gæster og medarbejdere med musik, der sætter den rette stemning, så kan du få en musiklicens. Den giver dig tilladelse til at spille mere end 38 millioner sange. Hvis du vælger at holde livearrangementer, skal du også have en musiklicens til det. Musiklicensen sikrer, at musikkens skabere får betaling for den værdi, musikken skaber hos dig.
Musikkens værdi
Lyden af fransk bistro
Musik fra morgen til aften? På Silberbauers Bistro hører de musik dagen lang, og det gør både medarbejdere og gæster i godt humør.
Musikkens værdi
3 tips: Spil musik, dine gæster kan lide
Der er mange måder at give dine gæster en god oplevelse på. Musik er en af dem.
Musikkens værdi
Spil musik, gæster kan nynne med på
Når du spiller musik for gæster og kunder, er der større sandsynlighed for, at de bliver længere, køber mere og vælger dig fremfor en konkurrent.
Musikkens værdi
Undgå akavet stilhed i frisørsalonen
Brug musik til skabe stemning for dine kunder i frisørsalonen, så du undgår stilhed.